SELURUH GAMBAR SERTIFIKASI LEGALITAS KLINIK DE NATURE INDONESIA DAPAT KAMI INFOKAN MELALUI CHATTING WHATSAPP - LINE STANDAR PRODUK INTERNASIONAL ( ISO ) DAN NASIONAL BPOM - HALAL MUI JUGA SEBAGIAN TESTIMONI KESEMBUHAN PASIEN BESERTA HASIL LABORATORIUM SETELAH KONSUMSI OBAT DE NATURE BUKTI RESI KIRIMAN LUAR NEGERI DAN DALAM NEGERI YANG BISA DICEK SECARA ONLINE SEBAGAI REFRENSI PAKET TELAH SAMPAI TUJUAN
Beranda » Hemorrhoid » CARA MERAWAT BUASIR LUARAN

CARA MERAWAT BUASIR LUARAN

Kode : -
Berat : 300 gram
Stok : Ready Stock
Kondisi : Baru
Kategori : Hemorrhoid
Dilihat : 41 kali
Review : Belum ada review
INFO HARGA
Silahkan menghubungi kontak kami untuk mendapatkan informasi harga produk ini.

Bagikan informasi tentang CARA MERAWAT BUASIR LUARAN kepada teman atau kerabat Anda.

Deskripsi CARA MERAWAT BUASIR LUARAN

Cara Merawat Buasir Luaran? —  inikah yang tengah Anda cari? Buasir luaran mengakibatkan gejala-gejala   sakit, bengkak,pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan yang serius.

Bila dah bengkak, nak kecut bukannya senang. Ditambah pulak ada luka kat area tu, lagi lah parah kan.Sebenarnya ada bermacam-macam cara kecutkan buasir, ada cara tradisional dan ada juga cara moden. Disebabkan Anda ada disini, saya nak kongsikan rawatan tradisional. Bila nak rawatan modern Anda boleh jumpa Doktor pakar bersebelahan. Ok lah….Anda pun tak de masa nak berlama-lama kan? nak cepat sembuh? joom layari website ini dalam 3-5menit, Anda akan temukan jawaban yang terbaik.

Baca Juga : Rawatan kucing Buasir

BUASIR : JIKA BIAR MELARAT, ANDA TERPAKSA MELALUI PEMBEDAHAN

(KOS BOLEH MENCECAH SEHINGGA RM6000)

HERBAL TERBAIK Th 2000 – 2019 PILIHAN RAMAI

APA YANG MEMBUAT AMBEJOS SALWA CREAM DIPILIH RAMAI ?

  1. 97.45% Pesakit kami pulih selepas 2 minggu hingga 1 bulan pengambilan
  2. Tahap pemulihan dapat dilihat dengan ketara selepas 3-5hari penggunaan.
  3. Pemulihan penuh biasanya 2minggu ke 1 bulan dengan bekalan antara 3 ke 4 botol.
  4. Tiada kesan sampingan.
  5. 100% herba.
  6. Kajian dan analisa membuktikan keberkesanan AMBEJOS & SALWA CREAM tetapi tempoh pemulihan seseorang adalah berbeza.

KOMPOSISI
Daun ungu (Graptophyllum pictum folium)
Buah Mahkota Dewa (Phaleria macrocarpa fructus)
Kunyit Putih (Curcumae manggae rhizoma)

FARMAKOLOGI ( FAKTA BAHAN DAN KANDUNGAN ) 

Daun ungu (Graptophyllum pictum folium)
Daun ungu, menurut Prof. Dr. Join Wiryowidagdo Apt, profesor Farmasi di Universiti Indonesia, mengandungi pektin untuk mengembangkan saluran gastrointestinal, menjadikannya lebih mudah untuk membuang air besar dan tidak menyebabkan kecederaan atau keradangan.

Daun ungu, mengandungi lendir yang boleh melembutkan kotoran supaya mengelakkan sembelit. Sebagai tambahan kepada air kencing (diuretik) dan mempercepatkan memasak bisul, daun ungu juga berkhasiat sebagai julap ringan, pelembut kulit (emolien).

Keberkesanan daun ungu sebagai anti-buasir, telah dibuktikan oleh Prof. Dr. H Sardjono Oerip Santoso dari Pharmacology FKUI. Salah satu ramuan ubat buasir semulajadi, ambextra unlergo, terdapat dalam daun ungu ini.Dengan meminum 9-10 gram daun ungu rebus daun ungu segar dalam dua cawan air (600 cc) sehingga ia menjadi satu gelas rebusan, sekali sehari, lima hari kemudian, kesan gejala buasir seperti sakit, pendarahan, dan panas, hilang tanpa jejak. Terima kasih kepada daun ungu, orang dengan buasir tidak lagi perlu mengambil ubat phlebodinamic seperti radium dan daflon.

Sebagai analgesik juga, keberkesanan daun ungu diuji seperti yang ditunjukkan oleh penyelidikan yang dijalankan oleh Dr. Dr. Nur Permasi MS, Dr. Umi Kalsum MKes, dan Dr. Nurdiana MKes dari Fakultas Kedokteran Universitas Brawijaya Malang. Mereka menyatakan, kandungan alkaloid daun ungu mempunyai keupayaan sebagai anti-radang dan juga sebagai analgesik dalam eksperimen haiwan.

Kesan analgesik ditunjukkan oleh penurunan dalam ambang sakit selepas pentadbiran ekstrak alkaloid pada dos 1.5, 3, dan 6 mg / kg. Menurut ketiga penyelidik, keupayaan kesan analgesik dan anti-radang pecahan alkaloid dari ekstrak etanol daun ungu berkesan mengurangkan ambang sakit pada dos 3 mg / kg berat badan. Ini bersamaan dengan mentadbir aspirin pada dos 125 mg / kg berat badan. Itu berkat kemampuan alkaloid daun ungu dalam menghalang pembentukan prostaglandin.

Putih Kunyit (Curcumae manggae rhizoma)
Kuning putih menunjukkan aktiviti antimikrobial dan antikulat yang kuat. Penyelidikan telah membuktikan bahawa ekstrak kunyit putih dapat melawan beberapa spesies bakteria yang boleh menyebabkan penyakit, seperti E. coli yang menyebabkan banyak gangguan penghadaman seperti cirit-birit dan keracunan makanan, dan Staphylococcus aureus menyebabkan ulser, impetigo, selulitis, sepsis.

Kuning putih mengandung komplikasi curcuminoids yang berguna sebagai anti alergi dan terbukti dapat mengatasi gejala tindak balas alergi pada kulit. Kunyit berfungsi seperti antihistamin untuk menghalang aktiviti protein yang menyebabkan keradangan dan mencegah pembebasan histamin, sejenis bahan kimia yang mencetuskan tindak balas alergi.

Selama beribu-ribu tahun, kunyit putih telah digunakan untuk merawat masalah pencernaan. Minyak pati kunyit pucat ini dilaporkan bermanfaat untuk rawatan kolik, kekejangan otot, selera makan menurun, cacing usus, kembung perut, jarang pergerakan usus, dan lidah pahit. Ia juga merupakan bantuan semulajadi dalam mencegah keradangan usus akibat tekanan.

Kunyit adalah analgesik yang lebih baik daripada aspirin kerana ia mengandungi sebatian semula jadi yang boleh membantu melegakan kesakitan. Herba asli Indonesia ini telah digunakan sejak zaman nenek moyang kita untuk merawat kolitis ulseratif. Ia juga digunakan untuk melindungi paru-paru pesakit asma dengan menekan keradangan dalam bronchi yang boleh menyebabkan penyempitan saluran udara semasa terapi jangka pendek.

Satu lagi manfaat kunyit ialah ia adalah anti-radang, berkat kandungan diuretiknya. Oleh itu, herba ini dipercayai dapat mengatasi kesakitan sendi disebabkan oleh rematik dan arthritis. Ciri-ciri diuretik Zedoary menyokong penghapusan bahan-bahan toksik daripada badan dan cecair yang berlebihan, terutama pada sendi. Sekiranya tidak ada detoksifikasi, ia boleh menyebabkan keradangan dan kesakitan pada arthritis dan rematik. Kuning putih juga mengurangkan suhu badan semasa demam dengan memerangi jangkitan dan mempercepatkan peluh.

Buah Mahkota Dewa (Phaleria macrocarpa fructus)
Buah mahkota dewa sering juga disebut buah simalakama. Sebagaimana kita ketahui, kata “simalakama” selalu identik dengan dua pilihan berisiko yang sama buruknya. Nama ini melekat pada buah mahkota dewa bukan tanpa alasan. Mahkota dewa memang dikenal beracun, tetapi juga menyembuhkan. Meski dalam konteks pengobatan, kadang menimbulkan reaksi seperti pusing dan mual.

Beragam manfaat buah mahkota dewa memang telah banyak dirasakan masyarakat. Meski berlabel “simalakama” yang penuh risiko, mahkota dewa tetap juara obat herbal.Tim peneliti dari Fakultas Farmasi UGM Yogyakarta, seperti dikutip dari ugm.ac.id, meneliti tanaman khas Papua itu sebagai alternatif pengobatan. Sebab, mahkota dewa memiliki kandungan flavonoid yang diketahui sebagai antioksidan dengan efektivitas tinggi, sehingga mampu menetralkan efek nefrotoksisitas cisplatin atau kerusakan ginjal pada kemoterapi kanker serviks.

Buah mahkota dewa mengandung beberapa zat aktif seperti, alkaloid, bersifat detoksifikasi yang dapat menetralisir racun di dalam tubuh. Juga mengandung saponin, yang bermanfaat sebagai sumber anti bakteri dan anti virus, meningkatkan sistem kekebalan tubuh, meningkatkan vitalitas, mengurangi kadar gula dalam darah, mengurangi penggumpalan darah.

Kandungan lainnya, flavonoid, melancarkan peredaran darah ke seluruh tubuh dan mencegah terjadinya penyumbatan pada pembuluh darah, mengurangi kandungan kolesterol, serta mengurangi penumbunan lemak pada dinding pembuluh darah. Di samping itu, juga mengandung antiinflamasi (antiradang), berfungsi sebagai anti-oksidan, membantu mengurangi rasa sakit jika terjadi pendarahan atau pembengkakan.

INDIKASI

  1. Bantu merawat buasir secara berperingkat 1-4
  2. Hentikan pendarahan
  3. Melembutkan najis
  4. Melegakan kesakitan dan bengkak
  5. Mengubati sembelit
  6. Mengurangkan dan menyusut benjolan disebabkan oleh buasir
  7. Melegakan perit, sakit dan gatal-gatal

CONTRA-INDICATIONS
Jangkitan Human Papilloma Virus(HPV) dan Orang dengan Kanser dubur.

KESAN SAMPINGAN
Setakat ini tidak ada laporan pesakit yang mempunyai kesan buruk tertentu.

PERHATIAN

  1. Bagi pesakit dengan penyakit gersrik, ambil Ambejos 1 jam selepas makan
  2. Pastikan jari anda bersih. Basuh tangan sebelum dan selepas menggunakan salwa krim
  3. Ambil ubat untuk memastikan buasir sembuh sepenuhnya
  4. Berhenti menggunakan krim jika gatal-gatal, luka dan benjolan buasir sembuh
  5. Mengamlkan diet sihat, gaya hidup yang seimbang dan senaman yang kerap
  6. Elakkan rokok, alkohol, seks dubur dan berat angkat terlalu berat
  7. Pastikan badan bersih, terutamanya kawasan dubur dan kelamin.

DOS

  1. Ambil Ambejos 3 kali setiap 2 kapsul setiap hari
  2. Sapukan krim / salap dengan berhati-hati kepada ketulan waasir, 3-4 kali sehari
  3. Sapukan cream dan tunggu selama 20 minit kemudian bilas dengan air hangat sehingga bersih
  4. Sebelum menggunakan cream Salwa, pastikan jari dan dubur anda bersih.
  5. Lakukan dengan tekun dan kerap supaya buasir sembuh sepenuhnya.

PENYIMPANAN
Simpan di tempat yang kering di bawah suhu 30 C. Hindari cahaya matahari langsung.

HARGA OBAT
SET 1 WEEK 1 BOTTLE AMBEJOS + 1 SALWA CREAM = Rm 79
SET 2 WEEKS 2 BOTTLE AMBEJOS + 2 SALWA CREAM = Rm 147
SET 1 MONTH 4 BOTTLE AMBEJOS + 4 SALWA CREAM = Rm 274

Di Syorkan untuk tempahan 4pakej. Umumnya 97.45% Pesakit kami pulih selepas 2 minggu hingga 1 bulan pengambilan.

 

APA KATA MEREKA?

Jika mereka boleh, kenapa tidak anda?

Disclaimer: *Perubahan dan tindakbalas kepada individu adalah berbeza bergantung kepada kesesuaian badan, hormon dan jangka sakit.

Dibuat oleh Cv DeNature Indonesia
Jalan Pahonjean Perum Cendana Asri No.09
Majenang.Cilacap. Jawa Tengah 53257. INDONESIA
PHONE/WHATSAPP +6281311110910

SITUS RASMI CV DENATURE INDONESIA ” HERBAL HEALTH EXPERT”

PROFIL SYARIKAT CV. DENATURE INDONESIA
CV. DENATURE INDONESIA kini diketuai oleh Bpk. Awan Ukaya. Berdiri sebagai sebuah syarikat yang memberi tumpuan kepada kesihatan herba. Semua produk De Nature berasal dari bahan-bahan semulajadi tumbuh-tumbuhan herba yang terdiri daripada daun, benih, buah, bunga, akar, kulit dan rizom. Semua bahan diproses menggunakan Kaedah Nanotech Tekanan Dingin dan mengikut piawaian CPOTB untuk menghasilkan produk Kapsul Kualiti Cecair yang mudah diserap dan bertindak balas dengan cepat untuk memberi kesan maksimum kepada badan.

Dengan visi “menjadikan orang ramai sihat dalam cara yang selamat, semulajadi, mudah dan berpatutan” CV. DENATURE INDONESIA membuat beberapa kejayaan, termasuk membuat ubat-ubatan herba dalam bentuk kapsul ekstrak dan salap. Dengan inovasi baru ini, ubat-ubatan herba kini boleh dimakan dengan mudah dan praktikal.

Produk ini digunakan untuk mengubati penyakit, mengekalkan stamina, mempercantik penampilan dan mengekalkan kesihatan lelaki, wanita, kanak-kanak, wanita hamil dan ibu-ibu yang menyusu.

Bersama perkembangan perniagaan herba ini, CV. DENATURE INDONESIA bukan sahaja dapat memenuhi tuntutan pasaran domestik, syarikat itu juga telah berjaya menembusi pasaran antarabangsa. Syarikat itu telah berjaya memenuhi tuntutan pelanggan dari pelbagai negara seperti Malaysia, Singapura, Jepun, Australia, Taiwan, Vietnam, Hong Kong dan beberapa negara lain di dunia.

Slogan “Kembali ke Alam” telah dilampirkan kepada CV. DENATURE INDONESIA sejak ditubuhkan. Tiada imaginasi sehingga kini CV. DENATURE INDONESIA telah menghasilkan lebih daripada 50 jenis ubat-ubatan herba, termasuk: Ubat HIV, Ubat Tibi,Ubat Sifilis, Ubat Kencing nanah,Ubat Gonorea, Ubat batuk kering, Obat Diabets, Perubatan Herpes, Ubat Buasir, Ubat Ejakulasi Awal, Ubat untuk Asma atau Tuberkulosis, Ubat untuk Tekanan Darah Tinggi, Ubat Gout, Ubat Stroke, Ubat Ginjal, Ubat Animea,Ubat Bronkitis, Ubat barah Payudara, Ubat Kanser Kolon, Ubat Kanser Rektum, Dadah Leukemia, Kanker Paru-paru, dan sebagainya. Sekian entry dari saya mengenai cara merawat buasir luaran. Semoga berfaedah.

Ulasan customer dinonaktifkan: CARA MERAWAT BUASIR LUARAN

Maaf, form ulasan customer dinonaktifkan untuk produk ini

SIDEBAR